RODEO Część druga

Rodeo zazwyczaj kojarzy się nam z ujeżdżaniem byków, rzucaniem lassem, końmi, ale nie z psami lub ptakami.

Ku naszemu zaskoczeniu z jednym z zorganizowanych widowisk był wykład o ptakach oraz skoki psów do wody. Jeśli nas dobrze znacie to wiecie, że ptaki cieszą się olbrzymi zainteresowaniem mojego męża, a ja kocham psy, tak więc nie mogło nas tam zabraknąć!

Wykład o ptakach był dość ciekawy. Były pokazane wszystkie lokalne ptaki. Każdy z nich z jakiegoś powodu trafił do schroniska (złamane skrzydło, wypadło z gniazda itp.). Wiele dowiedzieliśmy się na temat każdego gatunku i do większości mogliśmy podejść z bliska i je obejrzeć. Największym zainteresowaniem cieszyła się sowa, która była prawie na metr wysoka i ponieważ ma oczy nieruchome w głowie, może obrócić szyję o 270 stopni. Drugim okazem był bielik amerykański, który jest symbolem narodowym Stanów Zjednoczonych. Jest to piękny i groźny ptak. Jego szpony naprawdę robią wrażenie.

20140216_171148 20140216_171242

Mam nadzieję, że podoba wam się zdjęcie, bo niemalże przepłaciłam za nie życiem… Ptakowie chyba niezbyt spodobał się mój aparat fotograficzny

Skoki psów do wody bardzo mnie rozbawiły. Ogólnie polegają one na tym, że właściciel wchodzi na wąską, długą scenę na miejsce startu. Następnie przechodzi ze swoim psem przez całą jej długość aż do granicy z basenem, aby z jego końca pokazać swojemu czworonogowi piłkę zawieszoną na końcu basenu. Wraca z psem do punktu startu i po usłyszeniu dzwonka puszcza psa. Pies cały podekscytowany biegnie do końca wybiegu i wielkim skokiem wpada do wody, aby dopłynąć do piłki. Punkty są liczone za długość skoku oraz za przyniesienie piłki do właściciela.

20140216_171517 20140216_171700 20140216_171353

Był to jeden z najsłodszych konkursów jaki kiedykolwiek widziałam!

Leave a Reply

